03.12.06

eesti post ja pisipakk

nonii. "hea" uudis inimestele, kes on harjunud plaate/raamatuid amazonist tellima.

sain hiljuti shoki. amazonist tellitud raamat oli paigutatud postkasti. ilusti selles pruunis pakis, mida amazon kasutab. võta otsast kinni ja vii omale koju. kuskile mujale koju. postkast loomulikult lukus ei käi ja paki peal on ka raamatu hind peal (35 inglise naela umbes, arvutus tee ise). mina, harjunud et koju tuuakse paberitükk mille esitamisel on võimalik pakk kätte saada sattusin ärevusse.
helistasin eesti posti. naisterahvas kes vastu võttis seletas, et see ongi nende uus poliitika. kõik mis postkasti mahub (isegi kui VÄGA napilt mahub nagu antud juhul juhtus) sinna ka topitakse. postiljon ei ole kohustatud vallutakursse arvestama ja kui midagi postkastist kaduma läheb on tegemist minu veaga. 10 aastat senist tellimispraktikat piki taevast. mõtlesin hirmuga, et mul sealt veel kaks pakki teel (amazon optimeeris minu huvides raamatu ja kaks plaati eraldi pakkidesse, et ma kiiremini kätte saaks), et need veel väiksemad pakid.

ja täna oligi tulemus käes. puhtalt inglise keelt kõnelev härrasmees koputas uksele, ütles et miskipärast oli minu nimele/aadressile tulnud pakk sattunud tema postkasti. kuna ta ootas samuti amazonist pakki tegi ta selle lahti, vabandas viisakalt selle eest, kergitas mütsi ja lahkus. pakis ilusti plaat alles.

kui palju selliseid inimesi on? heaküll, langevarjurid üldiselt on ausad ja viisakad ja kohusetundlikud. ja ega ma by default inimestest halvasti ei arva. aga miskipärast võiks olla standasrdkäitumine, et kui sulle tuleb postkasti pakk milles on miski, mis sulle võib huvi pakkuda, siis ei kipu hea meelega seda õigele omanikule tagastama. mina olen lollilt aus, aga kui vaadata kuidas vahetevahel jõuab minuni eesti ekspress neljapäeva õhtul ilusti sorteerituna postkasti siis... jah... kui oma naabreid ei saa lõpuni usaldada (kes see ikka tuleb ekspressi teisest linnaotsast "laenama"), mis siis veel võõrastest rääkida.

nii postimees kui EPL tundsid teema vastu huvi, huvitav kas mõni temaatiline artikkel kah kuskil ilmub? :)

p.s. üks plaat on veel koju jõudmata nagu mainitud. ja amazon pani paki teele enne juba saabunud plaati. karta on et see pakk tuleb maha kanda. lootus, muidugi, sureb viimasena.